Forskjellen på "kanskje" og "kanskje ikke"

Valget er unnagjort og Trondheim har gitt politikerene sine nytt mandat til skamløst og ustraffet servere oss skrøner. «Mysterium » blir et fattig begrep… Jeg vil ikke akkurat kalle meg politisk engasjert. For hva er egentlig vitsen?

Foto: NRK

Retrograd amnesi ?
Først av alt: Det er ikke dét at jeg har så innmari mye imot bompenger. Men med slike selvlysende skjeletter i skapet burde det vært lettere for en politiker å selge sand i ørkenen. For SÅ fantastisk har vel ikke styringen av byen vært den siste perioden ?

Kanskje, kanskje ikke
Er det ok å være kreativ for å få inn penger i kassa ?

Kanskje…

Er det greit å gamble bort svimlende summer i pengemarkedet ?

Kanskje ikke…

Er det hensiktsmessig å ha en gransking av den typen fadeser ?

Kanskje…

Er det lurt å la de ansvarlige avgjøre om det skal bli en gransking ?

Kanskje ikke…

 

Er det miljøvennlig å endre bruken av kollektivfeltene ?

Kanskje…

Er det troverdig når de jevnlige svevestøv-rapportene fordufter fra avisene samtidig ?

Kanskje ikke…

 

Er det ok å begå 26.000 dokumenterte lovbrudd på et år for å ivareta våre eldre ?

Kanskje…

Er det passende at det skjer på skiftet til LO’s høye beskytter (eller var det omvendt) ?

Kanskje ikke…

Høres det fint og flott ut med full sykehjems-dekning ?

Kanskje…

Er det god omsorg å øke kravene for å ha rett til en plass -for å oppnå det ?

Kanskje ikke…

 

Til slutt den som måtte komme:

Var det greit å gjeninnføre bomringen  ?

Kanskje…

Var det greit å gå til valg på forsikringer, løfter og lovnader mot bomring for så å plystre en munter trall, feste blikket tomt på skrå opp i luften, -og sette opp bompunkter istedet ?

Yepp… No problemos!

Den som vil lyve står ikke fast for svar og det første vi blir blind på er tilsynelatende ørene. Det er vond kost å spise sine egne ord. Jeg var temmelig sikker. Så feil går det altså an å ta. Folket får de politikerene de fortjener, heter det. Tusen millioner takk skal dere ha folkens.

Dette innlegget ble publisert i Aktuellt, Synsing. Bokmerk permalenken.

2 svar til Forskjellen på "kanskje" og "kanskje ikke"

  1. Heia Rune

    Glitrende formulert ! Det fikk meg til å humre oppe i all elendigheten som ligger under. Den store spenningen nå som de sitter trygt blir når de neste 15 til 20 punktene kommer slik at også de som bor i byen må betale. Utfordringen blir sentrum , men da fikser de vel bomring inn til kjøpesentra utenfor bykjernen.

    Penga skar inn dom ! Fritt etter finansministeren!

    Siden i sommer er det en haug nye lovbrudd, men nå er Ottervik lurt sier hun. 1.700 lovbrudd bare i sommer , Ottervik har itj nok informasjon sier hun!

    Er det grunn til å tro på det! Nå skal også vann og kloakkavgiftene opp sier de bak meg her på Dagsrevyen. Argumentasjonen er at tåler du den så tar du den og for å spare inn til investering!

    Norge blir nok bare verre og verre og nå har de lagt egget de som stemte AP ved valget !.

  2. runeaag sier:

    Jasså den øverste ansvarlige føler seg lurt da ja.. Da vet hun akkurat hvordan mange velgere føler det da… Smaken av egen medisin osv. Nå tror jeg nesten jeg må ta meg en sovetablett, -for jeg klarer ikke å få Mary Poppins «A spoonful of sugar helps the medicine go down» ut av hue. lol

Si din mening