Hipp hurra for paranoia

Ikke le av de paranoide! De er en forfulgt gruppe i samfunnet, -hørte jeg noen si spøkefullt her forleden. Etter noen års ymse erfaring med  EU-direktivet kan vi vel trygt si at det er helt vanlige folk som blir forfulgt av paranoide.

Daily Telegraph kan melde at EU nok en gang slår på stor-tromma med sine aller siste sikkerhetsregler i EU-direktivet. Denne gangen har byråkratene virkelig klart å overgå seg selv i å suge livet ut av livet. Når de nå er full i gang med å regulere bursdagsfeiringen til barna, -er det ikke lett å la være å smile. Alvoret til tross…

Aldri bedre enn sent
Michael Faraday oppfant den moderne ballongen i 1824.  EU’s sikkerhetseksperter frykter likevel at barna nå etter nesten 188 år, -skal begynne å svelge ballongene og kveles. Derfor har det nå blitt forbudt for barn under åtte år i EU-land å blåse opp ballonger.

Én ting skal EU-byråkratene ha da; -de lager bilder på netthinnen min som ikke verdens beste komiker kunne fått til engang… Men la oss ikke dvele ved dét.

Et kron-eksempel på barn som åpenbart svever mellom liv og død

Noen bedre?
Ja da! Er barna under fjorten år er det nå også forbudt for dem å blåse i partyfløyter. EU-direktivet definerer forøvrig hvilke juleleker barn kan være med på, fargevalget i barnebøker, lydene i leker og pelsen på teddybjørner, -for å nevne noe.

Er det slutt alt?
Jeg hadde faktisk tenkt å gjøre meg noen alvorlige refleksjoner rundt dette her altså, men jeg greier ikke. Det må noen andre gjøre. Jeg ler sånn at jeg har brukt tjue minutter på å skrive de forrige avsnittene nogenlunde uten skriveleifer. Så jeg bare runder av her. Sannsynligvis er tårene som triller ned kinnet helt på sin plass.

Vi har jo forpliktelser til en liten og kostbar greie kallt EØS-avtalen…

Dette innlegget ble publisert i Aktuellt, Livets skole, Synsing. Bokmerk permalenken.

Si din mening